perjantai 15. toukokuuta 2009

Kiertävä somistaja, osa 2

Kuinka usein näyteikkunasomistusta tulisi vaihtaa? 

Visuaalisen markkinoinnin toteutus pohjaa yrityksen markkinointisuunnitelmaan. Visuaalisen markkinoinnin keinoin - näyteikkunamainonta, tuotteiden esillepanot, myymäläsomistus ja -mainonta - toteutetaan vuoden markkinointitapahtumat, kampanjat, promootiot ja sesongit. Työn suunnittelun ja toteutuksen avuksi kannattaa valmistaa yrityskohtainen visuaalisen markkinoinnin vuosikalenteri.

Ulospäin varsin näkyvät ja parhaimmillaan näyttävät näyteikkunasomistukset tulisi vaihtaa riittävän usein. Kaksi viikkoa on asiakkaan näkökulmasta liian lyhyt vaihtoväli, kuukausi puolestaan liian pitkä. 

Joissain yrityksissä näyteikkunasomistus toteutetaan jatkuvana prosessina. Uusia tuotteita nostetaan ikkunaan sitä mukaa kun niitä tulee. Asiakkaan silmin ikkunasomistus ei kuitenkaan uusiudu, eikä silloin näyteikkunasomistuksen "vaihdolla" saada aikaan samaa reaktiota (=huomiota) kuin selkeällä koko somistuksen vaihdolla. 

Kiertävä somistaja  ei liene vielä ehtinyt työmaalleen. Edellisestä ikkunapostauksesta on aikaa tasan kuukausi. Naapuriliikkeet ovat kyllä ehtineet vaihtaa ikkunasomistuksensa. Ja ajatella, mikä myyntisesonki juhla- ja päättäjäiskauden lähestyessä on juuri alkamassa!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti