sunnuntai 25. lokakuuta 2009

Ekotehokkuus, ekologisuus ja visuaalinen markkinointi


Pyöritelläänpä hetki, miten ekologisuus ja visuaalinen markkinointi liittyvät toisiinsa.

Lähtökohta ei ole paras mahdollinen. Visuaalinen markkinointi tuottaa helposti ja paljon jätettä. Osa visuaalisen markkinoinnin tavoitteissta lähtee ns. lyhytaikaisten tekijöiden aktiiviesesta hyödyntämisestä, jonka tavoitteita ovat uusiutuvasta ostoympäristöstä viestiminen ja asiakkaan huomion kiinnittäminen.

Visun ekotehokkuus toteutuu sekä myymälän että somistuksen materiaalivalinnoissa. Kestävän kehityksen periaatteet korostavat materiaalien pitkäikäisyyttä, ylläpidettävyyttä ja muunneltavuutta. Siitä huolimatta yrityksen vihreiden arvojen toteuttaminen nousee talon tyylistä ja liikeideasta.

Mielenkiintoinen kuvio (ja kokonaan toinen juttukin!) ovat asiakkaiden yhä kasvavat vaatimukset yritysten ympäristöystävälliselle toiminnalle. Mitä ekotehokkuus voisi tarkoittaa myymälä- tai toimitilasuunnittelussa?

Oma haasteeni on tuoda ekologisia aiheita visuaaliseen markkinointiin, katsotaanpa, kuinka käy!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti