Alunperin olin liikkeellä tutkimassa kuinka kesän alennusmyynnit oli toteutettu ja löytyisikö toteutuksista uusia ideoita. Samalla kierroksella tuli tarkastettua myös kiertävän somistajan tilanne (aikaisemmat jutut kiertävästä somistajasta:
osa 1 ja
osa 2).
Näyteikkunasomistukset on vaihdettu ja niissä on huomioitu kesäale. Markkinointimateriaalia ei ole nimeksikään, päänäyteikkunoissa luotetaan
yhteen kappaleeseen aleilmoituksia. Varsinaista teemaa ei alella ole, lukuunottamatta yrityksen liikeideaan liitettävää big sale-lähtökohtaa.
Tätä ikkunaa vastapäätä on yksi Oulun vilkkaimmista bussipysäkeistä. Aleikkunasomistus tarkoittaa teekoja ja julistetta ikkunan lattialla (katseenvangitsijaanhan tutustuttiin jo osassa 1). Markkinointimateriaali - hintajuliste - on joko tulossa tai menossa. Tällaisenaan toteutettuna en usko sen olevan tehokeinon.
PS. Yleensä alennusmyyntien toteutus on visualistien ja asiakaspalvelijoiden yhteistyötä, joten kiertävän somistajan havainnointi voi olla lähestymässä loppuaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti