Pääsen viimein syventymään Susanne Markkasen myymäläsuunnittelun työkalupakkia, teosta Myymäläympäristö elämysten tuottajana (Talentum 2008). Visuaalinen markkinointi ei juuri ole kiinnostanut suomenkielisen materiaalin tuottajia joten on mielenkiintoista tutkia Markkasen anti alalle.
Ennakko-odotukseni kirjaa kohtaan kiteytyvät kolmeen jo kannessakin esiin nostettuun sanaan: elämys, myymäläsuunnittelu ja työkalupakki. Mitä työvälineitä Markkanen tuo rakennetun ja tuotteistetun elämyksen synnyttämiseen myymäläympäristössä? Vai onko kirjan pääasiallinen sisältö lukuisten esimerkkien ideatason esittely?
Lisäksi kirjan pikaselailun jälkeen jäi oikein harmittamaan kuvallisen materiaalin puuttuminen. Teoksen sisältämät esimerkit käydään läpi sanallisesti ja vaikka Markkanen kirjoittaa kevyesti ja elävästi jää kuvallista materiaalia kaipaamaan. Kenties jokinlainen www-sovellus/laajennus/täydennysmateriaali olisi mahdollinen?
Markkaselta löytyi aihepiiriin myös nettimateriaalia, Erikoiskaupan teemapäivälle 2007: Elämysshoppailu - myymäläympäristö elämysten tuottajana.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti