sunnuntai 13. syyskuuta 2009

Mikä ihmeen toimintasuunnitelma?


Toimivin ratkaisu visuaalisen markkinoinnin opinnäyteytölle on hankkia työlle toimeksiantaja. Siis yritys, jonka toiminta- ja markkinointistrategioihin sisältyy aktiivinen palveluympäristön hyödyntäminen visuaalisen markkinoinnin keinoin. Tai yksinkertaistettuna, esimerkiksi yritys jolla on näyteikkuna, jonka fyysinen koko ja tekninen taso pystyvät tukemaan näyteikkunasomistuksen toteuttamista. Yhteistyö toimeksiantajan kanssa edellyttää suunnitelmallisuutta ja tavoitteellista työskentelyä.

Toimintasuunnitelma antaa ryhtiä työskentelyllesi ja helpottaa yhteistyötä toimeksiantajan kanssa. Pääset pohtimaan suunnitelmaan työsi peruskysymykset, kuten
1. Aihealue, jonka parissa työskentelet? 
2. Mistä kiinnostuksesi aiheeseen on saanut alkunsa?
3. Mitä avainsanoja ja käsitteitä aiheesi sisältää?
4. Ratkaistavat ongelmat kysymyksiksi muotoiltuna
5. Kuka voi hyödyntää työsi tuloksia eli työsi kohderyhmä. Tämänhän on tuttua jo markkinoinnin perusteista
6. Kuinka pääset työllesi asettamiin tavoitteisiin? Ja kuten markkinoinnissakin, visio & strategia kuuluvat suunnitelmiin :)
7. Mistä, keneltä ja miten löydät työhösi liittyvän informaation? Irrottaudu sisätiloista, muista haastattelut!
8. Millaisella aikataululla työsketelet? Valmista vaikkapa projektikalenteri!

Hanki itsellesi jonkinlainen tapa dokumentoida työskentelyäsi. Luonnos- tai muistikirja, joka kulkee mukanasi koko opinnäytetyöprosessin ajan säilyttää niin yksittäiset idikset kuin työsuunnitelmatkin. Jollain tavalla säilötty työprosessi on helpompaa raportoida; kirjoittamiseltahan ei opinnäytetyössä voi välttyä.

Inspistä luonnoskirjatyöskentelylle päivyreiden ja muistikirjojen ehdottomalta valmistajasuosikilta, Moleskine.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti