sunnuntai 6. syyskuuta 2009

Kohderyhmä ja opinnäytetyö


Visuaalisen markkinoinnin opinnäytetyö hyötyy reippaasti kohderyhmä-ajattelusta. Aluksi hyvin ympäripyöreältä vaikuttava aihe saa kohderyhmän kartoittamisella ja määrittelyllä ryhtiä ja rajaukset. Kuten markkinointi-viestinnässä yleensäkin, kohderyhmän kanssa toimiminen helpottaa päätöksiä työskentelyn, sisällön suunnittelun että tyylillisten seikkojen parissa. Kohderyhmäajattelu tuo työhön luontevasti myös ammatillisen näkökulman - tai visun työn kohdalla kaupallisen orientaation.

Opinnäytetyöskentelyyn ja töiden ohjaamiseen löytyy osuvaa kirjallisuutta Hanna Vilkalta ja Tiina Airaksiselta. Toiminnallisuus sopii visuaalisen markkinoinnin opinnäytetöihin, onhan visuaalisen markkinoinnin toteutuskin käytännön toimia, asiakkaalle näkyviä ratkaisuja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti