Visuaalisen markkinoinnin projekteissa tarvitaan erilaisia taitoja niin suunnitteluun kuin toteutukseenkin. Projektien alkuun sijoittuvat erilaiset visualisoinnit ja hahmon luomiset, luonnostelut ja työsuunnitelmat. Olen jo jonkin aikaa aloittanut suunnitteluprojektit moodboardin valmistamisella. Siitä on tullut työvaihe, jonka jälkeen vasta siirryn luonnosteluun.
Alla olevat kuvat ovat kevään 2009 trendeistä. Fundeerasin värjejä, muotoja ja materiaaleja, joita nostaa esiin somistusrekvisiitassa.
Kuva toimii samoin kuin luonnoskin, työsuunnitelmana. Sen voi korvaa johonkin pisteeseen saakka tekstinä, mutta kuvan tai luonnoksen tekeminen tiivistää tavoiteen ja antaa visuaalisen muodon työlle. Sen avulla kartoitetaan mitä tarvitaan, mitä löytyy valmiina, mitä tilata, hankkia ja kuinka tilaa tullaan käyttämään.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti